De beste manieren om uw CRO te verhogen

OpslaanOpgeslagenVerwijderd 0
Aanbiedingen score0
Aanbiedingen score0
Nog moeilijker dan bezoekers naar een website trekken, is om van deze bezoekers betalende klanten te maken. Dat heet het conversieratio. De meeste websites hebben een conversieratio van ongeveer 2 procent. En dan gaat het dus over goede websites, er zijn ook zat websites met een conversieratio van ongeveer 0,1 tot 0,2 procent. Dat betekent dat er tot wel 1000 bezoekers nodig zijn om één klant te krijgen. Veel ruimte voor verbetering dus. Dat kan bijvoorbeeld door CRO (conversie optimalisatie) te gebruiken, maar er zijn ook andere opties. In dit stuk leest u de beste opties voor het verhogen van uw conversieratio.

Het implementeren van een CRO dienst

Een CRO, bijvoorbeeld van Daar-om.nl, is een van de belangrijkste tools die u kunt inzetten om de conversie op uw website drastisch te verbeteren. CRO verzamelt allerlei data van uw website, zoals bijvoorbeeld op welke pagina uw bezoekers over het algemeen afhaken, en maakt een uitgebreide analyse van die data. Op basis van die analyse, kunt u geïnformeerde en goede beslissingen maken die uw website drastisch kunnen verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan data over waar mensen afhaken, en waarom. U kunt dan die pagina’s aanpassen waar de meeste klanten afhaken.

Waarom conversie optimalisatie, bijvoorbeeld van Daar-om.nl, essentieel is voor websites

Door CRO te gebruiken, kunt u ervoor zorgen dat u uw website drastisch verbetert. Dat zal leiden tot meer conversies, wat op zijn beurt leidt tot meer omzet en meer winst. Maar het doet nog meer dan dat. Door CRO in te zetten, kunt u er bijvoorbeeld ook voor zorgen dat u stukken minder risico loopt. U kunt namelijk beter geïnformeerde beslissingen maken, en dus ook beter toekomstige verkopen en kosten voorspellen. Bovendien kunt u geld voor verbeteringen van uw website, assortiment of andere onderdelen van uw business, effectief inzetten op plekken waar het er echt toe doet.

Andere manieren om uw conversie te verhogen

CRO is verreweg het beste middel om uw conversieratio te verhogen, dat staat eigenlijk buiten kijf. Maar er zijn ook andere dingen die u kunt implementeren om het conversieratio te verbeteren. U kunt bijvoorbeeld pop-ups implementeren. Pop-ups hebben over het algemeen een conversieratio van ongeveer 3%, maar de beste pop-ups halen tot wel 10% rendement. Niet verkeerd dus.

Alles moet korter, sneller en makkelijker

Wat u ook kunt doen is het korter, sneller en makkelijker maken van verschillende zaken op uw website. Denk bijvoorbeeld aan het verwijderen van enquêtevragen die onnodig zijn, en het verkorten van invulformulieren waar mogelijk. Tip: veel van deze informatie komt ook in CRO analyses van Daar-om.nl naar voren. Op basis van CRO kunt u dit soort tekortkomingen in uw website herkennen, en leert u opnieuw naar deze zaken te kijken.

Gebruikmaar
Logo
Vergelijk items
  • Cameras (0)
  • Phones (0)
Vergelijken